Laatste wijziging: 17-nov-2012

Home
Up
Coaten
Lassen

Er waren wel wat herstelwerkzaamheden noodzakelijk aan het frame omdat een aantal delen waarschijnlijk door valpartijen krom waren geraakt of afgesleten. Bovendien heeft een vorige eigenaar de stuurslot lip afgeslepen, na het nodige uitzoekwerk was ik in staat om een werktekening te maken met de juiste maten en locatie op het balhoofd. Mijn vriend Henk is zo vriendelijk geweest om te helpen met de herstelwerkzaamheden daar ik zelf niet over las- en/of buig-mogelijkheden (en ervaring) beschik. Hij heeft wederom een puik stukje werk afgeleverd en aldoende ook nog wat leuke tussentijdse foto's gemaakt die ik hieronder laat zien.

Afgesleten voetjes...

iets te schuin door de linkerbocht gegaan...

Kromme steuntjes

Afgeslepen stuurslot lip...

Werktekening voor nieuwe stuurslot lip

Standaard met afgesleten voet in bankschroef

Andere afgesleten en nu flinterdun voetje

Meer detail van voet

Meer detail van andere voet

Voet nu volledig opgelast

Dito met andere voet

Totaal overzicht

Afgesleten beugel, te plat door de bocht gegaan...

Beugel met opgelast materiaal

Beugel na oplassen netjes afgeslepen, niets meer van te zien dus...

Andere voet ook netjes afgeslepen, is weer als nieuw

eindresultaat hoofdstandaard na oplassen en slijpen

Meer detail

Meer detail

Voetsteun weer (koud) rechtgebogen

Dito met andere voetsteun

Idem ander aanzicht

De stuurslotlip voorbereid uit EEN stuk staal

Stuurslotlip conform werktekening op de juiste plaats op het balhoofd gelast

Alsof het origineel is maar dan beter gelast want daar kan kawasaki nog wat van leren als je zo het frame bekijkt...

Ander aanzicht

Klaar om te stralen/coaten