Nieuw Naar Kawasaki
Nieuw Pagina

Laatste wijziging op 12-dec-2012

Home
Archief 2006
Archief 2007
Archief 2008
Archief 2009
Archief 2011

 

  • 12 December 2012, 12-12-12, toch wel een zeldzame datum

    • Coniciteit pagina aangepast met de laaste updates

    • Poortmap pagina aangepast met een map van een BT50S cilinder

    • Ik heb een heel gevecht gehad met het slechte starten na de installatie vande PowerDynamo, uiteindeljk was de bougiedop de oorzaak hiervan. Lees en huiver het verslag op de slecht starten pagina met foto en video's

  • 7 December 2012

    • Toch wat problemen geconstateerd met de timing van de nieuwe ontsteking! Heeft waarschijnlijk te maken met de coniciteit van het vliegwiel en de krukas waar wat verschil tussen zit. Op de coniciteit pagina ga ik de ervaringen bijhouden

  • 30 November 2012

    • In de afgelopen dagen heb ik gewerkt aan de PowerDynamo  pagina's en in de komende periode zal er meer aan worden gedaan

  • 22 November 2012

    • Ritten pagina aangepast omdat ik overgegaan ben op video's in plaats van foto's en ik heb dus een Youtube pagina toegevoegd met de diverse ritten van 2011 en 2012

  • 21 November 2012

    • Aanvang gemaakt van de Power Dynamo pagina's. Ik had gedacht dit op één pagina te doen doch ik heb teveel materiaal en ga het dus over meerdere pagina's verdelen

  • 18 November 2012

    • De Zomer is voorbij en temperaturen zijn dermate laag dat het werken in de garage geen pretje is... Maar toch ben ik de afgelopen weken druk doende geweest met het vervangen van de originele onsteking op mijn Tomos-1 door een electronisch exemplaar. Gisteren heb ik de eerste testrit gereden en ik moet zeggen dat het een enorm verschil is met de oude ontsteking. Niet alleen beschik ik nu over 70watt aan verlichtingsvermogen (en dat is te zien ook) maar het rijgedrag van de motor is enorm veranderd. In de komende dagen/weken ga ik een verslag plaatsen van deze ontsteking die in principe vrij eenvoudig is in te bouwen

  • 1 Juni 2012

    • Druk aan het stoeien geweest met stylesheets (in de page code) die het voor andere dan IE browsers flink verstoorde. Ik heb een tijdje een andere editor dan Frontpage uitgeprobeer (een opvolger die mij niet voldeed) en die heeft op alle pagina's die ik ermee bewerkt heb sporen achtergelaten waardoor er 2 soorten van style sheets door elkaar heen gingen lopen. Ben nu dus alle pagina's aan het doorlopen op deze restanten en test deze dan met zowel IE als Firefox in de hoop dat de look and feel weer een beetje gaat overeenkomen...

  • 31 Mei 2012

    • Fraaie foto's gekregen van mijn oude Yamaha FS1 zoals die er nu bij staat (nu met sterwielen)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 24 Mei 2012

    • Ik heb het Yamaha FS1 gedeelte verwijderd. Hoewel ik alles in huis had om het project te vervolmaken heb ik een tijdje geleden besloten om de hele handel te te verkopen. De belangrijkste redenen van deze beslissing waren een gebrek aan tijd en de hoeveelheid geld dat erin zat wat ik bovendien nodig had voor het Kawaski project. Het was wel weer een bevestiging dat de verkoopwaarde bij lange na niet overeenkomt met de aanschafprijs want ik denk dat ik er zo'n 50% bij inschoten ben...

    • Inmiddels heeft de nieuwe eigenaar het project fraai afgerond. Ik hoop nog een fotootje van hem te krijgen.

  • 19 Mei 2012

    • Veel te stil geweest op deze site. Valt niet mee om bij te werken wanneer er weinig wordt gewerkt aan de Tomos :)

    • Inmiddels wel volop bezig met een ander project, de Kawasaki 500 Mach III, een 2-takt 3cilinder uit de jaren 70. Omdat ik daar toch het een en ander van wil delen op het web ben ik begonnen met een sub-website op deze site. Voor de geinterresseerden kijk op Kawasaki H1A en beleef het gevecht mee van het verkrijgen van nieuwe onderdelen uit de hele wereld...

    • Aangezien er veel Kawasaki materiaal naar de verchromer en verzinker moet wat zeker 3 maanden in beslag gaat nemen is het mijn plan om deze zomer mijn Tomos-3 op te pakken. Deze staat spuitklaar in de garage met alle onderdelen die nodig zijn. Dus als het een beetje mee zit wordt ook deze site nog aangepakt...