Archief 2011

Laatste wijziging op 02-jun-2012

Home
Up

 

  • 19 Mei 2011

    • Vanavond nog maar even een uurtje door de polder gereden, was redelijk weer maar had handschoenen moeten meenemen. Inmiddels heb ik bijna de eerste tank leeggereden, normaal staan er 2 tanken voor om in te rijden dus ben halverwege. De setup is nu 60cc met Bing 15, Homoet 4p uitlaat en 13/34 tandjes. Ik moet zeggen dat de power onderin sterk is verbeterd, opschakelen met niet al te hoge toerentallen gaat als een crosser, je blijft schakelen en voor je het weet zit je aan de 60 kmph. Als ik dan even doortrek zit ik zo aan de maximale waarde op de km-teller en van terugval, zelfs heuvel op, is geen enkele sprake meer. Heb wel het gevoel dat de carburateur te klein is, van 60 naar pak hem beet 80 duurt even. Verder heb ik de (koude) bougie even bekeken en die was veel te zwart. Denk dat ik een warmere bougie moet monteren maar dat kan ik pas bepalen wanneer ik de 2 tankjes heb leeggereden en dan een tankje normaal kan rijden. De motor zelf wordt niet heet nu, sterker nog heb de indruk dat die veel koeler is dan voorheen...

    • Vandaag ook besloten om toch maar een wat duurdere garagebox te gaan huren, ben al ruim een jaar aan het rondkijken doch het schiet niet echt op. Morgen ga ik een exemplaar bekijken die per 1 Juli vrij komt. Als het bevalt kan ik gaan verhuizen met mijn tomos-3, FS1 Yamaha en Kawasaki Mach III H1A. En ja mijn zoon (20)  gaat mee-verhuizen met zijn Derby hobby, krijgen we thuis weer wat meer ruimte en minder olie op de plaats...

  • 11 Mei 2011

    • Afgestapt van MS Expression en terug naar Fronpage want de verschillen waren mij te groot en kostte me te veel tijd. Er was geen directe conversie hetgeen zou betekenen dat ik alle pagina's met het handlje zou moeten na-editten. Dan maar niet 100% compatibel met andere browsers. Ik zal de foto rapportages langzaam aan wijzigen zodat non MS Explorer gebruikers geen issues meer ondervinden met de te brede layout.

    • Op de poortmap pagina heb ik wat wijzigingen doorgevoerd, o.a. nieuwe portmaps toegevoegd van tomos 4l portmaps die wat accurater zijn dan de voorgaande exemplaren, veel verschil is er overigens niet behoudens de iets grotere spoelpoorten bij de type-b cilinders...

  • 6 Mei 2011

    • Zoals gezegd vandaag maar eens de eerste 30 minuten rustig aan ingereden waarna die weer mocht afkoelen. Met variabel toerental zo rond de 50kmph af en toe wat tussengas en aan het einde maar eens de sporen gegeven waarbij die soepel naar het einde van de kilometerteller liep. Na het halfuurtje was er geen spoor van te warm lopen of pingelen e.d., kon gewoon mijn hand bovenop de cylinderkap leggen en dat is wel eens anders geweest (te heet en pingelen). Lijkt er dus op dat de boel nu redelijk op elkaar is afgestemd en het inrijden met 2 tankjes benzine kan beginnnen!

  • 5 Mei 2011

    • Vanavond de cylinder wat bewerkt. De uitlaatpoort bleek zo'n 2mm lager te liggen na het uitboren en ik heb deze dus met de vijl naar de normale hoogte van 30mm gebracht. Ook de inlaatpoort bleek praktisch horizontaal aan de bovenzijde waardoor de zuigerveren redelijk hapten, heb de poort dus voorzien van een glooiende ronding aan de bovenzijde, niet meer dan 2mm omhoog en nog net onder de bovenste zuigerveer in BDP. Verder alle poorten voorzien van bevels zodat de zuiger niet al te veel gaat happen op de poortranden

    • Beetje ongeduldig van aard heb ik de cylinder vanavond ook nog maar even gemonteerd. Viel niet mee om de zuigerveren ongeschonden in de cylinder te krijgen trouwens. Henk heeft ook een nieuwe cylinderkop gemaakt met squiz rand op 0,8mm en omdat de cylinder ook een fractie is afgedraaid met 0,4mm, meer om hem te vlakken, staat de zuiger moou bovenin (ca 0.1 -0.2mm lager). Ik heb op advies de kop zonder pakking gemonteerd en zowaar blijkt die netjes dicht te zitten.

    • Het starten was wat moeilijker, aantrappen ging niet en met de hand aan de trappers lukte ook  niet, bovendien is de compressie nu zo hoog dat ik na een paar slagen al buiten adem was. Dus maar even de straat op om aan te duwen, dat ging dus niet in zijn 1 maar moest in zijn 2 omdat ik het achterwiel niet rond kreeg. Na de 3e poging sloeg die aan en kon ik rennen omdat het voorwiel omhoog kwam. Stationair liep die niet, sloeg gelijk af maar kon nu wel normaal aantrappen. Met de hand het gas hoog genoeg gehouden gedurende een minuutje en daarna liep die wel stationair. Uiteindelijk heb ik hem 5 minuten stationair laten inlopen en mocht die weer afkoelen hoewel de boel niet echt heet werd of zo. Morgen maar eens het eerste half uurtjes rustig rijden waarna het inrijden kan beginnen...

  • 4 Mei 2011

    • Beetje aan het spelen met de voor mij nieuwe interface van MS Expression. Dus gelijk maar even de links pagina opgewaardeerd, er waren een aantal niet werkende links, deels aangepast en deels verwijderd

    • Vandaag ook mijn cilinder opgehaald bij Henk die hem heel netjes naar 42mm heeft gebracht. Details volgen later maar het is mijn bedoeling om mijn Homoet 4P uitlaat aan het werken te krijgen, vandaar deze actie.

  • 12 April 2011

    • Alle plannen weer niet gelukt. Maar ben nu wel weer aan bezig om met andere software (MS Expression 2) de site weer in het gareel te brengen, beetje afwachten hoe snel dat gaat...