En zo zag die er uit op de dag van aankoop (op de voorgrond). De tank heb ik niet genomen omdat ik deze toch naar origineel Candy Blue ga brengen. Alles wat belangrijk is zat erbij alleen de bedrading was niet gemonteerd hetgeen voor behoorlijk wat uitzoekwerk gaat zorgen. De hele voortrein is van een H1B doch die van een H1A was ook aanwezig evenals een verchroomd achterspatbord en origineel achterlicht.
En zo kwam die uiteindelijk in mijn garage te staan, aflevering aan huis en het hele eind naar de garage (5km) heb ik met de motor aan de hand gelopen... Maar daar stond die dan en naar later bleek was er veel werk aan om de H1B terug te bouwen naar een H1A...
Blik op het H1B motorblok. Type zonder electronische ontsteking en de ontstekings distributeur is dan ook afwezig (gelukkig). De carterdeksel aan koppelingszijde was gerepareerd met 2-componenten spul, inmiddels heb ik gelukkig een vervangend exemplaar zoals met zoveel van de intitieel aanwezige onderdelen...
Blik op de rechter achterzijde. Alles aanwezig maar veelal in een staat die voor mijn project te slecht was. Voor veel van de hier zichtbare onderdelen heb ik inmiddels nieuwe of betere onderdelen, zoals o.a. Zadel, Schokbrekers, Uitlaten, Stepjes en Velgen.
Een emmer met carburateurs en in de achtergrond het achterspatbord met links op de voorgrond het aanzuigrubber (met scheuren). Maar aan de carburateurs zal ik nog genoeg werk hebben...
Een blik op de meegeleverde doe het zelf bedrading, de ontsteking cq dynamo, wat pedaal werk en de beide tellers. Veel van het materiaal was niet echt bruikbaar voor me maar gelukkig heb ik nu bijna alles in origineel nieuwstaat beschikbaar.
De voorremtrommel, voorvorkpoten en kroonstuk delen, allen bedoeld voor het type H1A. De rem delen waren helaas te ver vergaan (corrosie) de remplaat had zelfs een scheur. Toch nog lastige onderdelen waarvoor ik nog niet de juiste vervanging heb gevonden. Zoek eigenlijk nieuwe want alles wat ik 2e hands binnen krijg heeft hetzelfde probleem...