|
Na de schouwing van deze Tomos kreeg ik een brief van het RDW dat ik
me met deze bromfiets bij hen voor controle moest melden, bleek dat het
framenummer al in het RDW systeem was opgenomen behorende bij een andere
Tomos, vermoedelijk van een A35. Tomos Nederland heeft kennelijk door de
jaren heen dezelfde framenummers gebruikt voor zowel de 4L als A35 serie.
Bij het keurings-station in Zeewolde is dus mijn framenummer fysiek
bekeken maar gelukkig was er niet mee geknoeid. Toch jammer dat ik wel
een nieuw framenummer toegewezen heb gekregen, ziet er niet uit namelijk.
Nu nog zorgen dat de nummers leesbaar blijven tijdens de restauratie.
Overigens in tegenstelling tot wat elders op het net is te lezen
heb ik sterk de indruk dat men bij het RDW wel degelijk weet waar men
mee bezig is, met name de keurmeesters hebben veelal een zwaar
technische achtergrond en net zo als wij vroeger ook vaak gesleuteld aan
bromfietsen e.d. Voor de gek houden zal dus moeilijk zijn, belangrijke
info dunkt me voor diegenen die nog geen kenteken hebben en denken de
brommer wel "even" te laten voldoen aan de keurings-eisen...
UPDATE: Eind December heb ik de nieuwe papieren
ontvangen
Met een polijstschijfje op een dremel word het framenummer blank gemaakt voor inspectie, ook aan de achterzijde wordt de zaak bekeken. Duidelijker leesbaar geworden framenummer en gelukkig is er nooit aan geknoeid geweest.
Echter kreeg ik dus WEL een nieuw framenummer. Had het onder de tank zelf willen hebben zoals anderen het wel voor elkaar hebben gekregen, doch dat zat er voor mij niet in helaas.
Het ziet er eigenlijk niet uit zo'n tatoeage!
Nog even gepolijst voor na-controle. Met de opmerking van de keurmeester dat het goed leesbaar moet zijn na de restauratie.
En dat was het dus. Als het goed is komt het kenteken binnen 2 wkn...
Met een polijstschijfje op een dremel word het framenummer blank gemaakt voor inspectie, ook aan de achterzijde wordt de zaak bekeken.
|