Na de laswerkzaamheden in het achterspatbord is het frame, hier van de rechterzijde gezien, niet voldoende vlak hoewel de gaten wel werden dichtgelast en vlakgeslepen.
Normaal zie je bij een originele 4L wel puntlassen onder de lak zitten maar uiteraard veel minder dan hier, gezien van de linker zijde.
Omdat we het frame moesten richten met een hydraulische pers is er aan de rechterzijde een deukje ontstaan.
Met vakmanschap en een koevoet werd de deuk zoveel mogelijk eruit gehaald maar het bleef toch wel zichtbaar.
Omdat het frame gespoten gaat worden heb ik de deuken en laspunten bijgewerkt met polyester plamuur, dit exemplaar is afkomstig uit de autoschade wereld. Van de harder hoeft echt maar heel weinig toegevoegd te worden en de plamuur blijft ongeveer 20 minuten bewerkbaar.
Mijn normale schuurmachine bleek niet te voldoen en ik heb dus maar een beter exemplaar aangeschaft. Ook het schuurpapier is speciaal voor polyester plamuur en verkrijgbaar in diverse grofheden. Ik heb gebruik gemaakt van korrels 100, 180 en 240.
Mijn dremeltje heb ik gebruikt voor het vlakker slijpen van de spatbord randen, deze waren door de roest namelijk behoorlijk aangevreten en de putvorming in de groeven van het spatbord wilde ik niet plamuren om latere lakscheuren te voorkomen.
De eerste poging van het plamuren was niet helemaal succesvol en moest worden overgedaan.
Voordat ik ben gaan plamuren en schuren hebik het framenummer afgeplakt zodat de nummers leesbaar zouden blijven. Hier is zichtbaar dat de tape wel werd geraakt tijdens het schuren...
Detail van het achterspatbord, erg lastig om de groef tussen frame en achterstukje vrij te houden. Uiteindelijk heb ik deze met de dremel weer voorzichtig opengeschuurd.
Detail van het deukje in de koker die door de hydraulische pers werd veroorzaakt.
Hier is de 2e plamuurlaag aangebracht, ook op de kettingkastdelen maar die zijn nog niet naar mijn zin...
Eindresultaat na het schuren, linkerzijde...
en resultaat van de rechterzijde...
met meer detail van het deukje.
2 Maanden later, helaas geen tijd gehad... Maar met o.a. de kettingkast worden de delen spuitklaar gemaakt
De kettingkast delen zitten in het zicht dus de roestputten heb ik er zover mogelijk uitgeschuurd, hier is goed zichtbaar dat het linker deel is gladgeschuurd en de rest nog dieper moet worden geschuurd.
Met wat electrische tools...
Maar het resultaat mag er weer wezen...
hoewel de wanddikte erg dun is geworden (lees scherp)
En hier een overzicht van de diverse te spuiten materialen
En als laatste vanuit een andere hoek
Spullen weer retour gehad van de spuiter, alles staat nu weer in de primer en 2 lagen filler. Voorzichtig opschuren is de volgende stap maar kan pas na de vakantie periode omdat er niet eerder op kleur kan worden gespoten helaas...