Alle onderdelen voor in de ankerplaat zijn gereinigd en waar nodig geborsteld. De remschoenen zijn nieuw, de rest zijn opgewerkte oude onderdelen. De vilten stofring is schoongemaakt in wasbenzine. Nadat deze is gedroogd moet die weer met vet worden ingesmeerd.
De telleraandrijving is voorzien van een flinke dosis lagervet, daar was ik even niet zeker van omdat enkele delen van nylon zijn maar alle documentatie spreekt van vet of zelfs lagervet. De beide remschoenen zijn hier al met de veren aan elkaar verbonden. Let op de dwars-stand van de remhevel-as die het opzetten van de remschoenen eenvoudiger maakt.
Door de remschoenen op deze manier te kantelen kan je ze zo op de beide assen drukken. Denk wel aan de vingers want wanneer de veren onder spanning staan komt er aardig wat kracht vrij als het fout gaat. Meestal druk je ze zo op hun plaats maar soms moet je met een schroevendraaien de beide helften op hun juiste plaats schuiven (inklikken op de onderste as)
De ankerplaat is nu compleet gemonteerd. Tijdens de assemblage zijn alle knik en draaipunten voorzien van een flinke dosis lagervet. Let wel op dat dit niet op de remschoenen komt...
De remhevel zit nog niet op de definitieve plaats, doe ik later bij de eindmontage van het voorwiel.