|
Niet zo zeer een artikel over de
kettingkast maar meer specifiek over hoe je de kettingkast toch vast
kunt draaien indien de gaten in de brug te ver zijn uitgesleten.
Tuurlijk kan je de gaten dichtlassen of solderen en dan weer op maat
boren, alleen heb ik daar niet aan gedacht en nu de boel in de lak zit
zocht ik dus naar een minder destructief alternatief...
Met dank aan Henk voor de suggestie om de lipjes te
gebruiken die ook voor het achterlicht worden gebruikt, die waren echter
te dun dus hieronder volgt het alternatief dat ik zelf bedacht.
Het gat in kwestie, veel te groot geworden om de standaard 6mm tapbouten te dragen. Eigenlijk moet je deze gaten dichtlassen of solderen en dan weer op maat uitboren, aldoende leert men. Je ziet hier ook dat ik al wat alternatieven heb uitgeprobeerd ten koste van de lak... (wordt weer bijgestipt later) Men neme een stalen 5/8 Inch zadel... En slaat die netjes plat... Bepaal de juiste maat voor het ombuigen... En met een platbektang, een stukje staal met de dikte van de rand van de brug buig je het andere gedeelte tot een U-vorm Beugeltje netjes ingekort en over het gat geschoven, gaatjes moet je wel even opboren tot de 5,5mm En dan kan je zonder problemen een 6mm tapbout gebruiken om de kettingkast vast te draaien! Vooraanzicht. Uiteraard is de oplossing niet ideaal maar voldoende bruikbaar, bedoel hoe vaak draai je deze nu nog los?
Het gat in kwestie, veel te groot geworden om de standaard 6mm tapbouten te dragen. Eigenlijk moet je deze gaten dichtlassen of solderen en dan weer op maat uitboren, aldoende leert men. Je ziet hier ook dat ik al wat alternatieven heb uitgeprobeerd ten koste van de lak... (wordt weer bijgestipt later)
|