|
En zo staat Tomos-1 er nu bij:
-
29 December
-
Vandaag naar Rinky Toys te Dorst
geweest om de laatste onderdelen te halen, te veel om op te noemen
maar in elk geval voldoende om Tomos-1 af te maken. Geeft toch een
hoog reunie-gevoel als je daar gaat shoppen, altijd wel iemand die
je van de PTSite kent maar nooit
ontmoet hebt, leuk!
-
Nieuw bagage-rekje gemonteerd en
dito wiellagers in het voorwiel.
-
Veel oude onderdelen ontdaan van
vuil en roest met een roterende staal borstel, veel spul is nog
perfect bruikbaar gelukkig.
-
Gestart met assemblage van
ankerplaat tbv voorwiel, wat voor een vet gebruik je eigenlijk voor
de wormwielen...
-
28 December
-
27 December
-
Achterbrug afgemonteerd, nu met voldoende opvulringen...
-
Experimentje uitgevoerd voor het
vastlijmen van een moer tbv het achterrekje, een moer is namelijk
dol. Experiment is helaas mislukt, zie update op
de status pagina
-
Binnenzijde van het frame
getectyleerd met Tectyl Amber.
-
Achterspatbord en ruimte boven het
motorblok voorzien van de eerste laag Bodysafe Tectyl.
oi
-
24 December
-
Even de structuur en wat pagina's
op deze site bijgewerkt want hier en daar was er niet echt sprake
van ABN...
-
Standaard is nu gemonteerd.
-
Gestart met de montage van
de achterbrug.
De bekabeling is door het
frame getrokken en het achterlicht afgemonteerd. Zowel voor- als
achter-licht hebben een extra massadraad gekregen. Kijk naar het
verslag op
de frame pagina
-
22 December
-
Tussen alle andere werkzaamheden
thuis door toch nog even de voorvork afgemaakt. Niet zoveel werk,
was de viltstrookjes vergeten op de binnenmoeren...
-
Alles stappen zijn nu ook op deze
website gedocumenteerd, zie
assemblage voorvork.
-
7 December
-
De laatse polijstbehandeling aan
de voorwiel-ankerplaatis nu ook gedaan, zie
de status pagina.
-
Aanvang gemaakt met het schuren
van de cylinder kap
-
1 December
-
Ach dat viel een beetje tegen dus,
dacht vandaag de gespoten onderdelen op te halen bij de spuiter,
echter door de drukte aldaar is men er niet niet aan toegekomen.
Jammer maar dat was ook de afspraak, geen haast dus,heb liever dat
het goed gebeurd dan dat het een haastklusje gaat worden...
-
Dus me maar bezig gehouden met de
wielen waar de banden nog niet omlagen. Da's trouwens weer even
wennen, het omleggen van een buitenband is niet zo eenvoudig
trouwens en er komt nog wel wat fysieke kracht bij kijken. Zie
de status pagina
-
Begin gemaakt met het polijsten
van de beide ankerplaten want bij mooie wielen horen ook mooie
ankerplaten. Dus schuren, schuren en nog eens schuren...
-
26 November
-
Materiaal is bij de spuiter
afgeleverd en Zaterdag a.s. kan ik het ophalen. Men verwacht geen
problemen met de primer die ik heb gebruikt...
-
Rest van de wek maar eens kijken
hoe het met de rest van de spulleboel is, heb daar niet meer naar
gekeken sinds ik aan het schuren ben geslagen en er zijn nog een
paar uitdagingen in de vorm van polijsten...
-
25 November
-
Uitgeschuurd! Eindelijk kan de
handel van Tomos-1 maar de spuiter voor de finale bewerking. Als
alles meezit wordt dat deze week uitgevoerd. Toch nog een klein
vraagtekentje waar ik mee zit, ik heb dan wel de spuitbus grondverf
gehanteerd of te wel "de knikkerbus" zoals mij werd verteld..., doch
het ZOU wel eens zo kunnen zijn dat deze verf niet wordt gewaardeerd
door de spuiter omdat zijn verf met deze verflaag zou kunnen
reageren! Kennelijk bestaat er iets als een soort fixeerlaag dat dit
zou kunnen voorkomen, hopelijk is men daar bekend mee. Maar even
afwachten hoe men hierop gaat reageren...
-
20 November
-
17 November
-
16 November
-
12 November
-
Mooi verchroomd voorspatbord
aangeschaft via MP, veel te duur natuurlijk maar in dit geval is het
chroomwerk uitzonderlijk. Verchromen werd in Tsjechie uitgevoerd en
het materiaal is van meerdere koperlagen voorzien met tussentijds
polijsten. Zo te voelen is het spatbord nu twee maal zo zwaar dan
normaal...
-
5 November
-
Eindelijk toegekomen aan
schuurwerkzaamheden! Afgelopen weekend de zolderkamer maar eens
opgeruimd en plaats gemaakt op de werktafels zodat ik het spul kan
laten liggen en de dag erna of later weer zo kan oppakken. In elk
geval is de koplamphuis nu gereed voor de laatste spuitbewerking.
Morgen verder...
-
Overigens was het aanbrengen van 2
lagen filler een goed idee van de spuiter. Je kunt dit spiegelglad
schuren zonder echt door te schuren. Denk (hoop) dat het resultaat
straks mooier is dan origineel af-fabriek.
-
4 November
-
Vandaag een klein uurtje plezier
gemaakt met mijn zoon Rick en zijn maten (zal geen namen noemen...).
Rick heeft recent zijn (bromfiets) rijbewijs gehaald en wat is er
dan mooier om de eerste meters te maken op een "schakelbrommer"
zoals een Tomos 4L. Hoewel het voor hem al eigenlijk de "derde keer"
was en hij er inmiddels al redeljk goed mee uit de voeten kan was
het vooral genieten van de prestaties van zijn maten die stuk voor
stuk een poging mochten wagen na een spoedinstuctie ter plekke.
-
Tja, dan blijkt het toch allemaal
een stuk lastiger dan gedacht, schakelen onder hoog toerental,
wheelies bij het optrekken, en oh zo lastig dat terugschakelen en
stil gaan staan zonder dat je de koppeling gebruikt, duh! Ik heb
ervan genoten, gaan we nog wel eens doen denk ik, maar moet eerst de
kentekenplaathouder er weer op zetten want die werd er afgebroken
bij een spontane wheely (tja, vol gas en dan de koppeling laten
schieten in zijn een, dat gaat dus niet...). Gaaaf!
-
29 Oktober
-
Door werkzaamheden thuis is het er
weer niet van gekomen...
-
Steeds vaker krijg ik technische
vragen van bezoekers, deels per email en deels via het gastenboek
dat daar natuurlijk niet voor bedoeld is. Daarom heb ik naar een
oplossing gezocht en die gevonden in het toepassen van een
Q&A Forum op basis van de phpBB software.
(EDIT: ivm de hoeveelheid spam heb ik dit
forum gestopt, ik raad je aan om lid te worden van de Puch en Tomos
Site op
www.ptsite.nl)
-
In de komende tijd zal de layout
en vooral de kleurstelling van de site worden aangepast omdat het nu
een beetje een ratjetoe geworden is.
-
13 Oktober
-
Het is al weer een ruime maand
geleden dat ik hier wat heb bijgehouden, ook de projecten staan
volledig stil. Tomos-1 moet nog worden geschuurd en naar de
spuiter worden gebracht. Helaas de werkzaamheden thuis en dito
op de zaak laten het niet toe.
-
Dus heb ik over twee weken 5
dagen aaneensluitend vrij genomen en plan is om het frame dan
klaar te maken voor de spuiter. Nog even geduld dus...
-
8 September
-
7 September
-
Ik vond de daglicht foto's
eigenlijk niet meer uitzien na de laatste bewerkingen. Heb ze
dus maar weer origineel teruggezet maar nu in 640x480 resolutie.
Nog niet alles is gebeurd maar alle "eerste foto's" series zijn
weer origineel.
-
Plan is om een aantal zaken
binnenkort naar de verchromer te sturen. Daarbij wil ik
eigenlijk ook een uitlaat en demper hebben zitten, zal die dus
eerst grondig moeten ontkolen hetgeen natuurlijk erg lastig is.
Ga dus een oude uitlaat opofferen en in stukken zagen om daar
wat testen mee te doen met oplosmiddelen en caustic soda.
-
2 September
-
1 September 2007
-
Statistieken
pagina bijgewerkt. Nu ik gebruik maak van
Jouwstats kunnen
historische stats door de bezoeker zelf opgevraagd worden
waardoor het maandelijks archiveren niet meer nodig is.
-
Start gemaakt met het updaten
van de Site
Overzicht pagina
-
Status Tomos-1 bijgewerkt met planning voor het spuiten eind
van deze maand
-
Aanvang gemaakt met het
opknappen van de foto's op deze site. Bij het opwaarderen van de
resolutie vorige maand heb ik gebruik moeten maken van de
originele foto's die uiteraard niet zijn bijgewerkt kwa contrast
en helderheid.
-
Pagina over de
huidige status van
Tomos-2 gemaakt waar ik tegenwoordig op rond toer. Bevat
o.a. een beschrijving van mijn ervaringen met Bing 15
carburateur en Immitatie sigaar uitlaat.
-
29 Augustus 2007
-
Het is even stil geweest maar heb
niet geheel stil gezeten. Alle fotoverslagen op deze site zijn nu
weer in de 600x450 resolutie, nam toch wat meer tijd in beslag dan
gedacht. Omdat ik de originele foto's heb gebruikt is de
helderheid/contrast nu weer niet optimaal, hier zal ik me later nog
eens op storten...
-
Het gereviseerde motorblok dat nu
tijdenlijk onder Tomos-2 hangt heb ik in de afgelopen dagen wat
getuned want hij bleef in zijn 5 hangen op zijn snelheid en was
nogal windgevoelig.
-
Voor de geinteresseerden: ik rijd
nu dus met een 2mm ingekorte zuiger aan de inlaatzijde, 12 tandjes
voor, 34 tandjes achter, compressie cylinderkop, een Bing 15 mm
carburateur en uiteraard 5 versnellingen. Vooral de carburateur
maakt veel uit. Ding loopt nu als een zonnetje, snel opschakelend
zoals een crosser met een mooi hoog toerental in zijn 5 en ca 70
km/h indien ik vol gas geef...
-
Vanwege de veiligheid heb ik
tevens alle wiellagers vervangen zodat e.e.a. nu zonder speling
draait. Werd echt een beetje link in de bochten. Lagers zijn
trouwens niet nieuw maar afkomstig uit oude 4L blokken (tussen-as
lagers) en wat andere wielen die ik nog had staan.
-
Plan is om een video te maken
zodat je zelf kunt oordelen hoe die loopt, moet alleen wat verzinnen
op het wind geruis, wordt dus nog vervolgd...
-
21 Augustus 2007
-
Account bij jouwstats.nl
aangepast voor registreren van hits op de nieuwe locatie
-
Nieuwe teller aangemaakt en
verplaatsts naar de bovenzijde
-
Aanvang gemaakt met het
vervangen van de huidige foto's door exemplaren met een hogere
resolutie (600x450 in plaats van 400x300). Dit werkje zal nog
wel een tijdje in beslag nemen...
-
20 Augustus 2007
-
2 Augustus 2007
-
De nieuwe site is actief
gemaakt bij phpbbhost.nl en gaat draaien onder de url
www.tomos4l.nl. Op termijn
zal ik alle foto's die nu naar een kleinere resolutie zijn
gebracht weer in het grotere formaat terugzetten.
-
Het domain tomos4l.nl is al
wel geactiveerd maar de propagatie daarvan kan nog enkele dagen
duren.
-
De nieuwe host biedt mij veel
meer mogelijkheden die ik later ook zal gaan gebruiken maar
vooralsnog laat ik het even zo, mede vanwege de vakantieperiode.
-
1 Augustus 2007
-
IK LOOP TEGEN DE GRENZEN AAN
VAN DE 50MB OPSLAGCAPACITEIT BIJ UPC/CHELLO. HIERDOOR BEN IK
NIET MEER IN STAAT OM DE SITE TE VOORZIEN VAN NIEUWE INFORMATIE.
IK HEB INMIDDELS EEN ANDERE HOSTINGPROVIDER GEVONDEN WAAR IK
DEZE RESTRICTIES NIET MEER HEB, ECHTER VANWEGE MIJN VAKANTIE
KRIJG IK DIT IN DE KOMENDE WEKEN WAARSCHIJNLIJK NIET MEER ROND.
MIJN EXCUSES VOOR DE INCOMPLETE SITE, ER WORDT AAN GEWERKT MAAR
GAAT NOG EVEN DUREN HELAAS...
-
29 Juli 2007
-
Vandaag heb ik een hoog en
klein stuur op mijn Tomos-2 gezet en een heel klein stukje
gereden, heerlijk gevoel zo'n stuurtje. Foto komt wat later.
-
Bovendien mijn zoon de eerste
grondbeginselen van het rijden met een 4L bijgebracht. Hij is er
nu dus achter dat het allemaal niet zo simpel is als dat het
lijkt, je moet ook aan zoveel zaken tergelijkertijd denken.
Misschien toch maar even een videootje maken voor later...
-
Deze pagina ook maar even
bijgewerkt, o.a. 26 Juli hetgeen toch de memorabele dag was
waarop het revisie blok voor de eerste maal werd gestart. Zie de
proefdraai pagina.
-
De
technische
specificatie pagina aangepast kwa mengsmering verhouding van
de brandstof (nu dus 1 op 50 en niet 1 op 25 zoals vroeger).
Dank aan Swiff (van het
PTSite forum) voor de
opmerking, was het zelf glad vergeten aan te passen...
-
De pagina's over de montage
van de zuiger/cylinder zijn nu voorzien van commentaar, zie de
cylinder pagina.
-
De pagina's over de montage
van de ontsteking zijn nu voorzien van commentaar, zie de
ontsteking pagina.
-
28 Juli 2007
-
Ik had toch wat problemen met het
blok voor Tomos-1. Ik kreeg op een of andere manier de sproeier niet
goed voor zowel stationair als goed lopen in de hogere versnellingen
(motor plofte af en toe). Na het uitproberen van diverse vaste en
verstelbare sproeiers, het plaatsten van een nieuwe bougie en
bougie-dop heb ik uiteindelijk de carburateur nog maar eens goed
bekeken en het blijkt dat de vorige eigenaar daarvan kwistig met de
boormachine bezig is geweest, carb is dus uitgeboord en hier en daar
is hij ook aardig uitgeschoten. Dus vandaag de gehele carburateur
vervangen, blok loopt nu een stuk beter, echter niet met de
standaard sproeiermaat maar dat kan aan de afwijkende kruk-as
liggen...
-
Wat rondgetoerd op mijn Tomos-2,
inmiddels staat er 50 km op de teller, gaat best snel in de polder
met die grote afstanden. Nog maar 450 km te gaan en dan het blok de
eerste onderhoudsbeurt geven want er zal wel het een en ander na te
stellen zijn aan bouten en moeren...
-
27 Juli 2007
-
Tomos-2 is eigenlijk best een wrak
en omdat ik er nu toch wat meer mee wil gaan rijden om zo het blok
snller in te rijden heb ik vandaag maar wat zaken aangepakt. Zo zat
er enorm veel speling op het voorwiel. Ik heb die vandaag
gedemonteerd, schoongemaakt en de lagers vervangen door oude
exemplaren (afkomstig uit oude motorbloks, die van de tussen-as in
de linker carterhelft). Tevens heb ik maar een nieuwe km teller
gemonteerd met dito kabel, kan ik tenminste zien hoever ik gereden
heb en wat ongeveer de snelheid is (zo rond de 60 km/u)
- 26 July 2007
- Vandaag de zuiger en cylinder gemonteerd. Het
selecteren van een geschikte cylinderkop werd een uitdaging en moest
die uiteindelijk met was vernuft zelfs kafvlakken. Zie het verslag
op de
cylinder pagina.
- Het gereviseerde blok onder Tomos-2
gehangen zodat ik kon testdraaien en het blok vast wat kan
inrijden. Na de montage was het grote moment eindelijk daar,
niets mooier dan een gereviseerd blok voor de eerste keer
starten. Wel een beetje spannend want mijn Zoon stond toe te
kijken en het was toch echt de bedoeling dat die in een keer zou
lopen. Dus maar net als vroeger eerst de bougiedop eraf, kraan
open, vlotteren en het blok met de hand een tiental
trapperslagen rondgedraaid zodat de boel lekker nat kon worden
(smering). Dan toch maar de bougiedop erop en zowaar met slechts
een maal trappen liep de motor als een treintje! Zie de
proefdraai pagina.
-
25 Juli 2007
-
Vandaag heb ik de ontsteking
en poelie gemonteerd alsmede een begin gemaakt met de montage
van de zuiger en de cylinder. Zie update
motorblok
-
De reorganisatie van de
motorblok pagina's zijn afgerond
-
Alle foto's zijn bijgewerkt,
veel foto's neem ik zonder flits vanwege de overbelichting door
reflecties, ik heb nu alle wit niveaus aangepast zodat de
onderdelen beter zichtbaar zijn. Hierdoor ontstaan soms wel
vreemde bijeffecten doch ik vond de keuze voor een betere
zichtbaarheid belangrijker
-
Bij Tomos-3 trouwens een
vervelende ontdekking gedaan. Dit was dus
mijn eigen brommer die
ik door toeval weer in mijn bezit kreeg. Vandaag heb ik de
ontsteking en poelie verwijderd om die te gebruiken voor
Tomos-1. Nu ik toch bezig was heb ik gelijk het carterdeksel
gelicht om dat de 5e versnelling niet goed werkte (wel schakelen
maar geen aandrijving in z'n 5). En dat klopt dus naar nu blijkt
omdat er later een andere tussen-as in is geplaats die dus het
5e tandwiel mist. Geen idee waarom iemand dat zou doen. Zie ook
de start van de
demontage van
Tomos-3
-
24 Juli 2007
-
23 Juli 2007
-
Vandaag zijn alle bouten in het
motorblok op spanning gebracht inclusief de linksdraaiende
krukasmoer. Tevens de 2 bouten aan de onderzijde en de olieplug
vastgezet. Als laatste de spelling gemeten van de tussen-as die op
1,5mm uitkomt. Verder moet ik op zoek naar nieuwe bouten voor in het
koppelingsdeksel want die zijn praktisch allen over de kop gedraaid.
Zie update motorblok
-
22 Juli 2007
-
Vandaag heb ik het motorblok in
elkaar gezet, alvorens dat te doen zijn alle assen opnieuw
uitgebalanceerd met de nodige shims. Het blok is nu klaar op het
koppelingsdeksel (met koppeling), de cylinder/zuiger en ontsteking
na. Zie update
motorblok
-
21 Juli 2007
-
Ben het gedeelte over het
motorblok in deze site aan het re-organiseren, zal nog wel een
aantal updates vergen maar kan even niet anders doordat het aantal
foto's te groot werd voor Frontpage
-
Frame en onderdelen opgehaald van
de spuiter, ze zijn nu allen in de primer gezet met 2 lagen filler
om de oneffenheden verder weg te werken. Kan nu op mijn gemak licht
naschuren want het spuiten gebeurd pas na de vakantie helaas. Plan
is om alvast de bedrading erin te werken alsmede het afwerken van
het binnenspatbord.
-
20 juli 2007
-
Ik loop tegen beperkingen aan
in Microsoft Frontpage 2003, het aantal foto's voor het
motorblok gedeelte is kennelijk te veel waardoor er foto's
wegvallen na het publiceren. Ben dus begonnen met het opdelen
van dit gedeelte maar moet de tekst op de hoofdpagina nog
aanpassen, wordt dus weer vervolgd.
-
Kwa techniek loop ik tegen een
vraag aan waar ik eerst een antwoord op moet zien te krijgen, er
bestaan namelijk meer maten voor de opvulring die achter de
koppeling tegen het rechter kruk-as-lager moet komen. Echter
staat dat nergens gedocumenteerd. Ga dus wat blokken
openschroeven en wat vergelijkend warenonderzoek doen. Betekent
wel dat het blok deze week niet gaat lopen helaas...
-
19 Juli
-
Tekst toegevoegd aan de nieuwe
foto's van gisteren in
het motorblok gedeelte
-
Ben ook gestart om de donkere
foto's bij te werken, veel foto's zijn donker doordat de flits
de boel overbelicht.
-
Koppeling is vandaag
opgebouwd, carterdeksel is voorzien van nieuwe lagers en alle
simmeringen zijn geplaatst, zie update van
het motorblok
-
18 Juli 2007
-
Filmpje
toegevoegd van het testen van de gemonteerde krukas
-
Het eerder aangekaarte probleem
van de opvulring voor het 5e versnellingstandwiel is opgelost door
gebruik te maken van een andere ring op de hoofdas (van een ander
blok). Zie de 5e versnelling
pagina voor een update op het artikel over deze perikelen.
-
16 Juli 2007
-
15 Juli 2007
-
Week vrij genomen en dus eindelijk
de tijd om mijn project weer nieuw leven in te blazen!
-
Met het schuren van de kettingkast
is er een eind gekomen aan het schuren en plamuren,
zie update op
schuren en plamuren
-
8 Juli 2007
-
Tjeempie al weer een maand
verder en nog steeds zit de vaart er niet in. Om de boel toch
weer op gang te krijgen heb ik deze maand een hele week vrij
genomen om o.a. mijn frame bij de spuiter te krijgen. Wacht
eigenlijk alleen maar op de kettingkast die ik niet naar mijn
zin ontroest krijg. Wordt dus vervolgd deze maand...
-
Voor diegenen die mijn
"rammelbak video" niet meer konden afspelen in Internet Explorer
7 heb ik de bewuste pagina voorzien van een instructie waarmee
je een bepaalde security setting kunt wijzigen zodat het weer
wel gaat werken,
zie de
rammelbak video pagina.
-
8 Juni 2007
-
6 Juni 2007
-
5 Juni 2007
-
3 Juni 2007
krom, krommer en het kromst...
-
20 Mei 2007
-
Plamuren toch niet helemaal
gelukt, moet nog een keer over.
-
Nieuwe counter op de site
geplaatst. Na alle ellende met spam van de vorige counter wilde
ik dit in eigenbeheer doen, lukt ook wel doch moet daarvoor een
PC 24 uur laten draaien en dat is niet erg slim kwa kosten etc.
Maak nu gebruik van "jouwstats.nl",
in elk geval geen spam vooralsnog en eenvoudiger voor mij om de
stats te archiveren op deze site.
-
19 Mei 2007
-
7 Mei 2007
-
Vandaag is het frame van
Tomos1 onderhanden genomen. Met hulp van vakmanschap en een
hydraulische pers (zie foto) is de kromming uit het frame
gehaald, bekijk het verslag op de
status pagina van Tomos1.
-
Ook de twee kleine gaatjes
bovenop het achterframe zijn netjes dichtgelast. Nu kan ik
eindelijk weer verder met plamuren...
-
5 Mei 2007
-
De counter perikelen met spam
bij jullie zijn over maar ik heb wel enige problemen met het
verwerken van de statistieken, moet er nog even over nadenken
wat de meest handige methode is want de huidige betekent dat ik
thuis een server permanent aan moet hebben staan, niet echt
groen dus...
-
Vandaag ook gekeken of ik het
frame recht kon krijgen met huis en tuin middelen maar dat is me
helaas niet gelukt. Zie de foto's en lees het commentaar op de
status pagina van
Tomos1. Zolang dit niet in orde is kan ik niet plamuren etc.
Erg frustrerend want de gang zit er zo niet echt meer in
-
25 April 2007
-
Wat wijzigingen in de opmaak
doorgevoerd. Ook een extra button geplaatst voor het gastenboek
op de home pagina. Ik krijg regelmatig commentaar en vragen in
mijn email maar ik zou graag zien dat jullie ook het gastenboek
voorzien van commentaar. Het gastenboek is alleen leuk als er
regelmatig gebruik van wordt gemaakt, ook voor anderen...
-
19 April 2007
-
14 April 2007
-
18 Maart 2007
-
14 Maart 2007
-
13 Maart 2007
-
12 Maart 2007
-
8 Maart 2007
-
Kentekenpagina is aangepast met nieuwe RDW correspondentie, ben
wat zaken vergeten te regelen...
-
Statistieken over Februari toegevoegd
-
Van de week voor controle van mijn
hand in het ziekenhuis geweest. Ziet er allemaal weer goed uit en
hoef pas begin April weer terug te komen. Tussentijds moet ik
oefeningen doen maar de volledige funktie is gelukkig weer aanwezig.
Moet nog even rustig aan doen om te voorkomen dat een gerepareerde
pees breekt maar lichte werkzaamheden mogen weer dus ik kan weer aan
de slag met mijn projecten!
-
Status pagina Tomos 1
bijgewerkt
-
2 Februari 2007
-
24 Januari 2007
-
22 Januari 2007
-
13 Januari 2007
-
12 Januari 2007
-
9 Januari 2007
-
8 Januari 2007
-
5 Januari 2007
-
Google heeft de site
gevonden, at last!
-
Descriptions van hoofdpagina's
aangepast, rest volgt later
-
4 Januari 2007
-
3 Januari 2007
-
2 Januari 2007
-
1 Januari 2007
-
Site aangepast in verband met
de grootte van de site. Chello staat mij maar 50 MB toe en ik
ging daar fors overheen. Heb de meeste foto's nu naar 400x300
gezet en de meeste foto-pagina's omgezet naar het type "album"
waardoor je niet meer heen en terug hoeft te klikken in de
browser. Nadeel is natuurlijk de mindere resolutie maar had daar
geen keuze meer. Site is nu 20 MB, een derde van wat de site
eerst was. Zal eens kijken naar een andere hosting provider...
|